Tworzenie witryn i stron
podstawowe informacje na temat środowiska SharePoint
portal informacyjny jako środowisko bieżącej pracy
korzyści użytkowania portalu SharePoint’owego
rodzaje informacji umieszczonych w portalu
dopuszczalne typy danych zapisywanych w portalu
interfejs użytkownika
wygląd portalu informacyjnego
elementy składowe interfejsu użytkownika (panele nawigacyjne, panel prezentacji danych)
nawigacja w systemie – przechodzenie do poszczególnych witryn, stron lub elementów składowych witryny
mechanizm wyszukiwania (wyszukiwanie proste i zaawansowane), korzystanie ze stron wyszukiwania, dodatkowe opcje i możliwości tego mechanizmu
Dokumenty (biblioteki dokumentów)
idea biblioteki oraz przykłady zastosowania i korzystania z bibliotek
funkcje bibliotek (przekazywanie, wersjonowanie , ewidencjonowanie, obieg dokumentów, powiadamianie o zmianach)
typy zawartości stosowane w bibliotekach
widoki zdefiniowane dla bibliotek (tworzenie nowych , usuwanie, modyfikacja), sortowanie filtrowanie oraz grupowanie informacji
metadata – właściwości opisujące poszczególne element bibliotek
Listy (kalendarze, listy niestandardowe)
idea list oraz przykłady zastosowania i korzystania z różnego rodzaju list
tworzenie nowych list z omówieniem wszystkich typów
ustawienia list z dokładnym omówieniem wszystkich opcji
widoki zdefiniowane dla list (tworzenie, nowych, usuwanie, modyfikacja), sortowanie filtrowanie oraz grupowanie informacji
tworzenie list niestandardowych – praktyczny przykład
kolumny list – właściwości i opcje związane z poszczególnymi kolumnami wykorzystywanymi w listach
Współpraca z Microsot Office
praca z listami w widoku arkusz danych
wykorzystanie Accessa i SharePoint do pracy z listami
praca Offline z pobraną kopią dokumentu
zatwierdzanie treści, wbudowane przepływy pracy do zatwierdzania i zapoznawania się z informacją itp.
kalendarze i ich połączenia z MS Outlook
praca oFffline z dokumentami z wykorzystaniem MS Outlook
powiadomienia mailowe
mechanizm RSS oraz jego wykorzystanie
Workflow
możliwość pracy w zespole, eliminując jednocześnie e-mail jako mechanizm komunikacji
przepływ zadań
Konfiguracja praw dostępu